onsdag 17 september 2008

Förkylningstider.....


Ja tänk att när skolor och dagis kör igång så tar det inte lång tid innan det snoras och hostas,det är nästan som en liten tradition.

Idag så har Anders varit hemma med lillskruttan och resten av veckan så är ju jag ledig så då löser det sig av sig självt,annars så är det ett evinnerligt pusslande att få ihop det.

Såna situationer är det jobbigt att pappa bor så långt borta och att mamma inte lever,då dom skulle ha varit till stor hjälp.

Nu låter det som om jag bara vill ha hjälp,men så är det verkligen inte utan jag saknar min mamma något kopiöst och framförallt sedan jag själv fick barn och jag vet att hon skulle ha varit världens bästa mormor.

Pappa är världens bästa morfar och som sagt så bedriver Anders och jag en kampanj att han ska flytta hit och det skulle ju oxå bli närmare till Ann och Håkan.

Jag tror inte att folk som har sina föräldrar i närheten förstår vilken lyx det är att kunna få hjälp och stöd i situationer i vardagen som ex.vid sjukdom,eller bara att kunna hinna med allt som ska göras hemma,man ska ALdrig ta sånt för givet!!!!!Hos oss så blir det mest så att när barnen sover så drar Anders ut eller iväg för att hinna det som han inte hunnit och jag drar lasset inne och det är tugnt ibland,men men man ska inte klaga för det blir det inte bättre av.......

Imorgon så ska jag baka,städa,putsa några fönster och antagligen läsa en del sagor och Pussla med Ellen:)

Nej,nu så ska jag gå ut och se om jag hittar min man någonstans för nu vill jag hinna umgås.

Kramelikram och sov gott

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig, gumman!!

Det ÄR svårt när man inte har NÅGON förälder i livet som man kan få lite hjälp av och som du säger..vilken mormor barnen skulle haft!! Inget ont nu om min kära älskade svärmor..farmor....!! SUCK!! ÅÅÅHHH vad man saknar dem alla ibland!!! Snyft!!!!

Kram på dig, gumman!!!

//Bellamamma

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ja visst är det som det är. Hoppas att ni mår bra allihopa trots förkylningar. Kramis på er...