lördag 6 september 2008

Öppet Hus Dagen


Jaha,idag så har vi då firat 300 åringen med Öppet Hus och det var faktiskt jättekul både att jobba och att hinna med att gå runt och kolla på olika sektioner.

Hann med titthålskirurgi,se hur dom opererar frakturer i ryggen,skolios som är en allvarlig och svår operation,strålbehandling och även cytostatikabehandling och hur forskningen går inom detta område, neurologsektionen hade mkt intressanta visningar och föreläsningar m.m

Något som var nytt för mig var att cancerpatienter som går igenom cytostatikabehandling nu har en möjlighet att slippa tappa håret och det genom att få en mössa som kyler ner hårrötterna under behandling och detta har gett gott resultat och det är väldigt positivt tycker jag,för man har det nog jobbigt ändå i ett sånt skede i livet.

Sedan så var jag VÄRLDENS BÄSTA MAMMA ett tag då jag var i tältet där "våra"sjukhusstjärnor var och FRAMFÖRALLT var JANNE där,det var så himla roligt att se vilken uppslutning dom fick(eller rättare sagt Janne fick:)

Moa och jag ser ju detta program ihop och hennes idol är ju oxå ambulans Janne så jag stod där och köade så fint tillsammans med alla barnen och fick autograf till Moa och Ellen och Moa vart så glad,vad gör man inte för sina barn:)

Nu så börjar kvällen att ta över i Edinge och Anders,jag och barnen ska mysa lite i soffan framför Tv och det kommer nog att bli en tidig kväll för oss allihopa....

Kram från en stolt Ackisanställd(idag så kändes det härligt att ingå i detta kunskapscentrum,får se hur det känns på måndag) FNISS!!!!
Appropå allt,kom ihåg att rösta på sjukhuset i kristallengalan,vore så kul om dom fick pris:)

Inga kommentarer: