måndag 29 september 2008

Jag är faktiskt lycklig......




Ja,jag är faktiskt lycklig och varför är jag det då???

Jo jag har:


-En underbar man som älskar mig för den jag är

-Har två underbara döttrar som jag älskar mer än livet självt.

-Har pappa och syrran,moster gunnel,Kusin Maria,mormor,farmor,annan släkt som bryr sig och som vi har nära.

-Jag har underbara vänner,både gamla och nya vänner som betyder oerhört mycket för mig .

-Jag har ett jobb med underbara jobbarkompisar

-solen skiner och det är en underbar höstdag(det är skäl om något att vara lycklig)


Varför gör jag en "lycklig"lista på mig själv idag då??

Jo,jag har bestämt mig för att vara min egen terapeut och behandla mig som jag jobbar med mina patienter när dom mår dåligt av olika orsaker. KBT är ett bra verktyg att använda sig av i vardagen ibland och då jobbar jag med"listor"av olika slag och för mig vart det en lyclikg lista och det känns faktiskt bättre av att bara se framför mig vad mycket jag har som andra faktiskt INTE har!!!!


Vet ni,att idag så ska min lillasyster komma ner och pyssla om mig lite och hjälpa till härhemma.

Jag tycker fortfarande att det känns konstigt att behöva lite hjälp,men detta är helt hennes beslut och jag är överlycklig över att hon kommer och barnen kommer att dööööööööööööö av lycka att se moster sitta i köket imorgonbitti då dom vaknar:)

Idag så sätter jag in lite bilder som jag tog igår då Ellen hade sin bästa kompis Martin här och lekte och lite höstbilder på sudden bland löven...


Kram till er alla som finns runtomrking mig och ni vet att NI alla är betydelsefulla för mig....


2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det var en bra lista du knåpat ihop. Men det är alltid lättare att se det negativa istället för att lyfta fram allt det positiva man ändå har. Jag är också lycklig, ska sova nu och det älskar jag ;) Kram

Anonym sa...

Fin lista du suttit o jobbat ihop!!
Svårt se det positiva när man inte mår bra, men du gumman....STÅ PÅ DIG IMORGON (tisdag)!! Ringer dig och hör efter hur det gick!!
TACK för i går!! Jättegod tårta!!

Många kramar...

//Bellamamma