onsdag 3 september 2008

Steg för steg.....


Ja,här sitter jag och väntar på att Moa ska komma hem från fritids och fördriver tiden med ett litet inlägg....

Mitt huvud håller på att driva mig till vansinne idag och det är lite deprimerande att man aldrig riktigt kan få känna att man bara mår bra!!

Jag vill ju kunna träna och gå ner i vikt och bli peppad utav detta,men det verkar som en förbannelse vilar över mig för så fort jag kommer igång så blir jag sjuk:(

Undrar varför man inte bara kunde födas med en ämnesomsättning som gjorde av med allt man åt och att man aldrig överhuvudtaget la på sig ett gram,själv så går jag upp bara av att tänka på fika och skulle jag göra det så gick jag upp 2 kg av bara farten,nu är jag inte speciellt positiv(men jag orkar inte vara det heller).....

Har idag bestämt mig att tävla mot mig själv och uppsatta mål och detta igenom att köpa en stegräknare och genom att bestämma hur många steg jag ska gå per dag,så måste jag ju promenera eller cykla varje dag och det är ju bara positivt........

Har dessutom försökt att nå min husläkare idag för att fråga hur länge jag ska använda cortisonsprayen,men det är konstant upptaget på telefontiderna så det är bara att försöka imorgon....

NU ska jag hämta lillskrutt från dagmamman och det vankas tunnpannkaka i Edinge idag så familjen är nöjd...

Kramelikram

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Man får faktiskt lov att tycka synd om sig själv en liten stund.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag vill bli med i din klubb vännen. Jag känner mig oxå så där j...deprimerande misslyckad. Ju mer jag vill lyckas desto mer misslyckas jag. Nu står cykeln bakom ryggen på mig men det är så himla trist att jag bara använt den högst 5 ggr. Kramis på dig

Hemma hos Bröderna Bus sa...

fast du vet du en sak ?
Jag tycker att du e bästa vännen i världen. Så det så. Det finns bara en av dig.