tisdag 2 september 2008

Sjukhuset....


Ja,idag så är det tisdagen den 2/9 och jag är sjuk:(

Just nu så skulle jag har befunnit mig på Uppsala konsert och kongress tillsammans med 900 andra ackisanställda och minglat,sett uppträdanden med bla Alcazar men vad gör jag,ligger och tycker synd om mig själv(om sanningen ska fram)...

Akademiska fyller ju 300 år och bla firas det hela veckan på UKK med fest för personalen och sedan så är det öppet hus på Lördag den 6/9 mellan kl.11-15 på hela Akademiska sjukhuset.

När jag tittar på serien sjukhuset så kan man ju känna sig stolt att man jobbar på ett så stort universitetssjukhus som Akademiska sjukhuset och jäklar vilken kompetens det finns innanför dessa väggar:)

Det är ju inte för lönen som man jobbar i vården direkt,för det kan man ju krasst konstatera att i samhället så är det mer värt att jobba med datorer och papper än att rädda livet på människor...

Jag tycker ibland att mitt jobb är tufft och att jag skulle hitta på något annat,men när jag tänker på de gånger som patienter kommer och berättar vilken skillnad man gjort i deras liv,kramen,föräldrar som tackar för att man finns,diskussionerna då jag känner att NU nådde jag fram,då känner jag att jag är på rätt ställe och att jag dessutom är bra på det jag gör(fast sånt är alltid svårt att säga) och då inser jag att det är roligare att jobba med människor än med döda datorer:)


Jag slår ett slag för ÖPPET HUS på Lördag den 6/9 kl.11-15 för det kommer att vara chansen att få se det man aldrig ser annars på sjukhuset,jag ska försöka att hinna se olika saker på barnsjukhuset och även en operationssal.titthålskirurgi och en del annat som jag tyckte verkade spännande och NI måset komma till ing 91 för där håller vi till:)

Kramelikram så länge

Inga kommentarer: