söndag 26 april 2009

Carpe Diem.....

Fånga dagen,det har jag faktiskt tänkt på idag....

Vad betyder det och gör jag det eller låter jag bara alla måsten ta över och så har jag missat dagen......
Idag så började jag dagen med att få sovmorgon och sen så bar det av till gymmet för en timmes hård träning,svetten formligen forsade men ack så skönt:O)
Sedan så har jag varit med barnen och deras kompisar hemma och faktiskt fångat dagen och det vackra vädret,bara njutit och tillåtit mig att"bara vara"och det var sååååååååååååå skönt.....
Nu ikväll så har jag varit med Moa på simskola och idag var det märkestagning på schemat ,så det var en trött Moa som nu precis somnat för att vara beredd för en ny skoldag imorgon.....
Lillasyster Ellen vill mest ha en förklaring till VARFÖR vi INTE var lediga imorgon oxå,hon hade faktiskt INGEN lust alls att åka till dagmamman....
Kommentaren:Du förstår mamma,att jag behöver vara ledig för att orka:O),den är välan go......
Vem vill inte vara ledig?????

Kramen till er allihopa

2 kommentarer:

sanna sa...

Åhh vad härligt... Man uppskattar sådan morgona, min började inte lika bra kan jag påstå... Men nu känns det bättre...

Ha en fin fortsatt dag

Kramar om

Katarina sa...

Hej! Jag blev så glad när jag lyssnade på Tänk att få vakna så jag skulle försöka föra över den till min blogg från youtube men jag lyckades inte. Kan du förklara för mig hur man gör?
Du har kloka barn. Kram Katarina.