söndag 19 april 2009

MIna barn.....


Mina barn är det absolut det käraste jag har,vad skulle jag vara utan dom?

Att bli mamma är det största som hänt imitt liv,vad var det som var viktigt innan?

Men att vara förälder är ju inte heller ngn dans på rosor,det är skiftningar mellan skratt,gråt,skrik,bråk,gråt igen,torka snor,medla,truga,muta,lirka,skälla,mysa,kramas,skjutsa,stå emot tjat,förklara,laga allt ifrån kläder till små brustan hjärtan som gör ont,m.m .

Men detta är ju mitt liv,min identitet,min trygghet,mitt allt och det bästa är att dom älskar mig för den jag är,nämligen deras MAMMA!!!!
Hittade en dikt när jag var ute och kollade som jag ville dela med mig av,tyckte den var så fin.....


Krama mig ofta Av: Stina Norén

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg, låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test, för även om jag klagar är ni ändå bäst. Visa mig i handling vad respekt är för någonting, lär mig se det vackra i världen runt omkring. Tala om att jag duger just precis som jag är, och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!


Kramen

4 kommentarer:

Susannes Smultronställe sa...

Så sant som det är sagt.
Det absolut käraste man har. Går inte att förklara faktiskt. Kärlek som överstiger all annan kärlek.

Har försökt förklara för folk som inte har barn (syrran innan hon fick sin lilla älskade son). Men de/hon förstår inte.
Inte på riktigt.
Går inte att fatta förrän man är där själv. Hon säger det nu, syrran, att hon aldrig förstått innan hon blev mamma själv.

Man är priviligerad. Som får uppleva det.
Kram ♥

Bus sa...

Vilken rikedom du har!!!
Dikten är jättefin och den har jag på mitt kylskåp...Lätt att glömma tankarna bara när allt är som det är.
Jag har dessutom en kille hemma som börjar komma i puberteten, vänta du bara säger jag. :) :(
Nu ska jag iväg å jobba. Kram på dig å ha en bra dag.

Katarina sa...

Jag kan bara hålla med om det du skriver. Du har liksom satt ord på alla känslor som man känner. Det är helt enkelt outstanding.
Kram Katarina

Sanna sa...

Åhh vad ont det gjorde i mig att läsa den texten. För jag vet hur det är att leva att inte ha någon trygghet där tilliten till vuxna försvinner.. När man måste lära sig att lita på sig själv för att överleva..

Det är A och O idag att mina barn ska ha trygghet.. Kärlek är det jag ge massor och att finnas till..

Underbara söta barn du har, att bli mamma är det bästa gåvan man kan få som människa...

Kramar om dig och tack för din blogg du ger mig massor i det du skriver..