onsdag 22 april 2009

En dag på jobbet......


Vad är en dag på jobbet?????


För mig så har det handlat om att motivera till förändring,att våga göra ngt som känns jätteläskigt,ungefär som att hoppa ut från ett plan och inte veta om fallskärmen vecklar ut sig,att ändå motivera till att våga hoppa,det kommer att bli bra,att ge tröst och värme i kramen,känna en glädje när det blev bra,att efter några timmar känna sig trött,besviken,förbannad,frustrerad när det inte går bra,så är det ju att jobba med männsikor,en känslomässig berg och dalbana och det är ju JAG som är mitt verktyg och ibland så blir jag bara helt tom efter en dag med mkt givande,ibland så skulle jag som min jobbarkompis Suss brukar säga"plocka jordgubbar på ulva"det vore ngt det......

Kom hem till mina små liv och när dom skrikandes kom emot mig i hallen och de små ljuvliga armarna och de varma kinderna,blöta pussarna mötte mig så kände jag att jag genat kände mig mkt piggare:O)
Imorgon så är jag ledig och ska faktiskt bara göra det som jag känner för då jag vaknar,ska skjutsa barnen till skola resp dagmamma och sen så får vi välan se,på em så ska vi åka till min kusin Maria som imorgon fyller år,men det ska bli trevligt.....


Ha det så gott och bry er om varandra...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stora kramen till dig!!!

//Bellamamma

Katarina sa...

Du beskriver ditt arbete bra tycker jag, och jag förstår att det kan vara frustrerande ibland.
Vad har du för utbildning till ditt yrke?
Jag tycker att du skriver/beskriver bra.
Mvh. Katarina

Anonym sa...

Hej Tjejen!
Vet precis varför du är så tom efter en dag på jobbet. Du ger såååå mycket av dig själv och har stora ambitioner med dina patienter och det kostar energi. Men visst är det härligt när vi lyckas? Att ibland drömma sig bort och tänka på jordgubbsplockning som yrke när man är helt tömd är sunt, tycker jag. Men så laddar man sina batterier och så är man på G igen för nya tag!
Tack för att du är en sån kanonjobbarkompis och god vän
Kram från S.

Sanna sa...

Vilken beskrivning på på din kärlek.. Du är så lik mig i skrivande lika djup i orden de tycker jag...

Tallrikarna är ifrån Ikea alla de stora är därifrån.. De finna där nu tror jag...

Du verkar ge så mycket och jag tror du är en underbar och rätt människa på jobbet..

Jag har ju varit där och vet hur viktigt det är med rätt personal när man är i så svåra år under tonårstiden..

Kramar om dig

Ha en riktigt fin helg med familjen