torsdag 28 maj 2009

Den starkaste stjärnan.....




Jag följer bloggen"den starkaste stjärnan" och det är Sofies kamp att dag för dag lev vidare utan sin son Victor som dog på Akademiska sjukhuset i cancer bara 1½ år gammal.


Att många barn får cancer det vet vi och även att prognosen är god för många idag,men vissa förlorar kampen och Victor var en av dom.


Jag har idag bidragit med 100 kronor i insamlingen som startats i Victors namn via Barncancerfonden och jag brukar inte uppmana folk att bidra,men jag satt här och tänkte efter att jag läst Sofies sista inägg:Vad är det som säger att det inte händer oss i våran familj,mina barn kan bli sjuka eller ngn av deras kompisar,vill inte jag att det då ska finnas ALL hjälp och kunskap som finns för att bota dom,svaret var enkelt:SJÄLVKLART!!!!!

OM ni vill,så gå in via "den starkaste stjärnan och bidra till att minimera att ett barn ska behöva dö i cancer...

"Victor, vår stjärna i mörkretStartad 081027 av Josefine K"

Därför startade jag insamlingen
Den 15:e Augusti 2008 kom det mardrömslika beskedet. Våran fina Victor har cancer. 11 månader gammal fick han först diagnosen Wilms tumör, vilket visade sig vara fel. Den rätta diagnosen var högrisk Neuroblastom stadie 4, en fiende vi lärde oss att starkt hata. Han har tappert kämpat sig igenom många svåra månader. Nu har slutet kommit. Victor gick inte att rädda. Allt vi kan göra nu är att hoppas och be varje minut av denna frustrerande tid att Victor får fortsätta lysa som den starka stjärna han är på den nya plats som väntar honom. Våran Älskade Prins. Sov Gott!

Hjälp SNÄLLA till med bidrag så att forskningen kan fortsätta frammåt så att fler sjuka barn får större chans att lysa som en stjärna i det mörka nuet. Skänk gärna också en tanke till dem som inte längre finns kvar hos oss. Tack till alla er som bidrar!

"Take these broken wings and learn to fly Take these sunken eyes and learn to see Blackbird fly, into the light of the dark black night"

"Det sista har jag kopierat och även bilderna är tagna från insamlingssidan"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej maila mig är du snäll.

malinfromsweden@hotmail.com

sanna sa...

Hej! Iblaadn är det svårt att förstå saker och ting speciellt att mista ett barn. Man kan nog inte ta in en sådan smärta, bara tänka en liten tanke får en att må illa...

Tack för allt du skriver till mig vill att du ska veta att det är ett stort stöd allt ger mig..

Jag har frågat mamma varför, men hon säger att de tyckte att jag var för tjock. Men det konstiga är att båda mina barn har sätt ut så till ett års ålder, jag skulle inte ens tänka tanken..

Hoppas du och din familj får en underbar helg tillsammans...

Kramar om dig

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Halloj. Har också varit i den bloggen och deppat. Samtidigt är jag evigt tacksam över att det gick så bra för oss.
Livet är ett lotteri.
Hoppas att ni har det bra, här är det fullt upp med både det ena å dert andra, fniss. Kram till er

Anonym sa...

Hej Anette. Sitter just nu i Costa Rica pa semester och rakade komma in pa din blogg nar jag sokte after Sofies sida, Den starkaste stjarnan.
Jag ar pappa till Sofie och alltsa morfar till Victor.
Tack for ditt stod till familjen.

http://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=1705501376&hiq=stodsida%2Ctraveltrip

Pa den adressen pa facebook kan du se bilder ifran en massa vi holl for Victor nu i juli.

kram
Christer