tisdag 12 maj 2009

PT

Ja herregud vad mina muskler kommer att värka imorgon....jag har nämligen tränat med dom idag:O)
Vi i våran arbetsgrupp är med i ett projekt som heter "Öka orken"och det är våran driftiga arbetskompis/friskvårdsombud som dragit igång detta och det är kanonbra....
Innebär att man börjar med ett konditionstest/styrka(ska göra detta imorgon) och sen så ska detta utvärderas och förhoppningsvis förbättrats efter 6 månader.Arbetsgivaren bjuder på en timmes träning i veckan mot att vi binder oss till att träna en gång på fritiden oxå,helt ok tycker jag.....
Idag så har jag då träffat min PT(personliga tränare)Karin och hon var så bra så.....
Har ju tränat länge på gym,men har ju som alla vet senaste året varit mer frånvarande än närvarande så det är ju som att börja om på ruta ett,men tydligen så har jag en hel del styrka ikroppen enligt henne och hon la upp träningsprogrammet efter det och jag har en stark önskan om att träna upp mage/ländrygg och sen så är det kondition....YIHAA!!!!
Fick dessutom tipset att eftersom jag hela tiden drar på mig infektioner så ska jag inte vrålträna från början utan smyag igång och sen successivt öka för att minimera att bli sjuk IGEN.....
Jag har ALDRIG tänat på en crosstrainer förut utan cyklat eller gått på löpband och det kör jag hårt på,men idag så provade jag denna maskin och höll på att DÖ!!!!!
Jäklar vulken träningsmaskin,jag trodde jag skulle få en hjärtinfarkt efter 5 minuter och tanken som for genom huvudet var bara"Tur att vi tränar ovanför ambulansstation,det är bara sjukpersonal som tränar här,alla kan HLR...skämtåsido så är det denna mördarmaskin och jag som ska tampas ihop,det kommer att ge effekt...
Sedan så är jag ju så dum som inte stretchar efter,massör som jag är borde jag ju kunna tänka längre,och det är det som jag lider av just nu......ska nog hoppa i badet och mjuka upp mig lite...
Rapporterar från konditionstestet i morgon,men jag kommer att bli TOTALT UTDÖMD,men skit samma...jag tänker inte bli fanatisk utan detta handlar om att hitta en livsstilsförändrig för mig som ska hålla,ska för en gångs skull ge det tid....

Kram Kram till er alla

Inga kommentarer: