lördag 9 maj 2009

Vad är det i mjölken egentligen???

HERREGUD,vad mina barn växer.....
Moa har klagat länge på att ALLA tröjor är så korta i armarna och inga byxor är bra för benen är för korta och då gör ju "dagens eko" lika,ingenting passar ju henne heller....
Ikväll så mätte vi dom och Moa är 138 cm och Ellen är mellan 108-110,hon ville inte riktigt stå still,så inte undra på att Moas kläder är små,så nu blir det en mamma/Moa dag då vi ska springa i affärer och komplettera hennes garderob lite,Moa älskar dessa dagar(det blir farligt när hon blir äldre:O)
Men först så ska jag ta och gå igenom bådas garderober och sortera bort alla"försmå"kläder innan vi fyller på med nya...

Förresten så ska jag ha"barnklädesloppis"hemma i garaget i sommar så bor ni ni närheteh,håll koll på skyltar,för jag lovar att det kommer att finnas MYCKET barnkläder och även lite annat smått och gott:O)

3 kommentarer:

Bus sa...

Vad skoj, hoppas jag tar mig till den loppisen :) Kram

Katarina sa...

Kikar in till dig och säger hej och tack för dina fina kommentarer på min blogg. Kram Katarina.

Susannes Smultronställe sa...

Ja men visst är det så. Ungar väser i RYCK och helt plötsligt passar ingenting.
Folke gick från strl 39 i skor till strl 43 på ett halvår. Inte lätt att hänga med......
Bara att köpa nytt och se glad ut ;-)