söndag 17 maj 2009

En härlig diskussion med mina barn:O)

Idag vid lunchen så frågade Moa mig hur man känner att bebisen är på väg och jag svarade att det inte är något man missar,men beskrev tydligare hur det känns och barnen satt med klotstora ögon och lyssnade.
Sedan så frågade även Moa hur det kommer sig att man som mamma får mjölk i sina bröst och inte pappan och så fortsatte min berättelse om att bebisen växer i mammas mage,startar som ett litet ägg och efter nio månader så är det en färdig bebis och att det under tiden kommer mjölk i mammans bröst för att den lilla bebisen ska kunna få mat....
Ellen sitter väldigt tyst under berättelsen och sen så frågar hon bara rakt ut:
Mamma,har du slut på dina ägg????
Anders höll på att sätta lunchen i fel strupe och jag försökte att hålla mig för skratt:O)
Detta med äggen var något som var fascinerande och väldigt svårt att förstå....kommer jag att få många ägg när jag blir stor,mamma???
Frågorna bara fortsatte och det var ännu en härlig stund tillsammans med barnen:O)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!!! GUD SÅ GULLIGA DE ÄR!!!

Vilken häftig kommentar..!!

Kram

//Bellamamma

Malin sa...

haha ,vad härlig dom är :) söt ungar! Hoppas ni mår fint, Kram från lill kusin.