fredag 13 februari 2009

CAMBRIDGE


Japp,idag är det då alltså dag 2 imitt nya liv tillsammans med Cambridge....

Tog ett beslut i hlegen att starta om och eftersom jag hela tiden dras med infektioenr och inte kan träna vilket leder till viktökning så bestämde jag mig för just CAMBRIDGE!!!

Det innebär att jag sedan IGÅR bara dricker tre påsar med Cambridge,vatten och the får jag dricka INGENTING MER!!!!!

Många tycker säkert det är skitknäppt,men det är en välbeprövad metod av bla Stephan Rössner som är proffessor på karolinska.

Pulvret innehåller de mineraler och vitaminer kroppen behöver för att inte skada organ och man får i sig 450-500 kcal/dag,sedan bestämmer man säjlv hur länge man ska gå på "ren kur" och då byter man ut tex.en påse mot en måltid och det är oxå det som är meningen sen för att kunna få till en varaktig viktminskning....

Så just nu så fryser jag som fasiken och är väl kanske inte på mitt bästa humör,men har läst väldigt mkt om detta oxå innan jag började och de 4 första dygnen är jobbigast,sen så har man brytit ner sockret och ketosfasen har börjat:O),vilket innebär viktminskning,piggare,hungerkäsnlorna försvinner och det går lättare....

Sedan så vet jag att det blir en kamp,men samtidigt så känns det helt rätt för mig och jag struntar i vad andra tycker,huvudsaken är ju att jag hittar ngt som passar mig...

Detta innebär väl lite att man inte direkt är ute på middagar på ett tag,men samtidigt så är min hälsa och välmående det viktigaste för mig,gå på middagar det hinner jag med sen:O)


Idag så har då våran nya familjemedlem Cissi sovit sin första natt och ägnat sig åt att busa med mina tår och nu så sover hon tillsammans med barnens mjukishäst i barnens dockvagn,så söt så:O)

Ikväll är det pyamasparty för Moa och Ellen ska ju som bekant ha sitt hemma med oss,så det blir skoj:O)


Bye Bye så länge

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilken söt filur...
Jag är stolt över dig, jag vill oxå men får inte till det. Kanske borde haka på dig så vi kunde peppa varandra. Må så gott min allra bästa vän. Kram

Anonym sa...

Vem va det som sa "Aldrig mer en katt!" :) Men jag förstår att man måste tänka om när man hittat en sån sötnos!

Anonym sa...

Mmmm..Cambridge :-)

Jag har just avslutat en ren kur på 3 veckor med Cambridge! Nu ska jag köra Gi ett tag ev kombinerat med Cambridge! Hoppas det går bra men det e dom första dagarna som är tuff...dag nr 2 tyckte jag var värst!!!

//Mikaela

Anonym sa...

Hej igen :-) Jag såg att du skrev att man bara ska dricka vatten och the...ville bara tala om att min cambridgekonsulent sa att det var ok att dricka typ colalight eller cola zero eller vad den nu heter :-) bara det var noll kalorier i.
Men jag är ju faktiskt inte såå förtjust i dricka så jag "hoppade" det!!

//mikaela

Netten sa...

Tack Mikaela för tipsen....Undrar om du skulle vilja dela med dig av dina erfarenheter ,kankse via mail???
Idag är det då dag tre och det känns bättre,mkt piggare i dag:O)
Håller med om dag 2,den var inge rolig....
Min mail är anette_bornestig@hotmail.com
Kram