onsdag 18 februari 2009

Kärlek.....


Mkt prat om kärlek härhemma och barnen frågar ofta:Mamma,vem är du kär i???

Så svarar jag:Pappa och då fnissar dom nöjt och samma sak gör dom med Anders och så svarar han:Mamma och då blir fnittret ännu nöjdare.....

Idag till lunchen så kom frågan upp igen och jag gav samma svar och sen så frågade dom varför jag har två ringar och pappa bara en ring och så förklarade jag varför det var så...

För dom så är det så självklart att det är en tjej och kille som blir kära och så gifter dom sig med varandra och pussas och kramas och så var det med det,jag väntar med att dra detta om homosexualitet:O)

Iallafall så frågade Moa vem det var av oss som fann den andra och i detta fallet så var det faktiskt Anders som fann mig....

Sen så började Moa att fundera lite vilka hon och Ellen skulle träffa och jag sa att man träffar kanske inte sin prins på en gång och att det ibland är svårt att veta att det är den rätte.

Då tittade hon mig iögonen och sa :Mamma,det känns ju rätt i hjärtat!!!!

Gud så gulligt,det är min dotter det!!!!!


Idag så har dom bakat två sockerkakor/en var och sen så har vi även gjort chokladbollar hann ej med bullarna då bilen lagt av och jag fick låna svärfars bil för att handla så det vart lite senare än vad jag trott,men nu så är det klart och kalopsen står och puttrar på spisen,så det blir kalops,potatis,morötter och saltgurka för dom till middag,jag festar loss på en kakao/mint påse:O)

Har en underbar dag och tänker fortsätta med det!!!!

Inga kommentarer: