tisdag 3 februari 2009

OM Måndagen var tuff,så var denna dag ett skämt!!!!

Idag är det en sån där dag som man bara skulle ha sovit över om man hade vetat:O(
Morgonen började som vanligt bra,jag hade lagt mig klockan 21.00 igår för att jag var så trött och tänkte att NU ska jag vara pigg och det var jag i en timme drygt,sen sjönk humöret drastiskt!!!
Det var 14- grader imorse,men bilen startade så bra så och jag for iväg och var precis framme hos dagmamman så inser jag att Ellens kasse står kvar på gården hemma,så det vara bara att vända!!!!!
Lämnandet av Ellen gick bara bra så hasta iväg för att lämna Moa på skolan och precis när jag skulle svänga in på skolan så vart ratten stum och bilen DOG!!!!!!
Svinkallt och totalt livsfarligt stod jag och tror ni att någon bil stannade....NEJ!!!!
En mamma som lämnade sin dotter i skolan var en ängel och efter ett tag kom den andra ängeln i bil och hjälpte oss att putta bilen så den stod säkert och sedan var det bara att invänta min tredje ängel,nämligen Anders!!!
Bogserade hem bilen och sedan iväg sena och en aning uppstressade till jobben....
När jag kommer hem och möter Moa så räcker det med en blick att se att hon inte mår någe bra,har haft huvudvärk och magont hela dagen och somnar av och till och sedan så får hon sån frossa så hon bara skakar,så imorgon blir det VAB.
Moa vill att jag ska vara hemma och samtidigt så slits jag mellan att jag bara jobbar tre dagar och sedan så är jag ledig..... Ja jag vet inte riktigt just nu,vet ju att hon har det lika bra med sin underbara pappa,det var bara det att hon sa som hon sa och så kommer det dåliga samvetet in...
Ja det är inte alltid så lätt att vara mamma.....

Kram på er och hoppas att eran dag varit bättre än min.....

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hoppas iallafall att ni har tur med vädret...!
Kram på dig vännen. Miss U 2