måndag 9 februari 2009

Ett leende på läpparna....


Måndagen är över och jag är glad för det,dagen har innehållit en del olika ingredienser med allt ifrån negativt till positivt ,från att vilja sparka någon på smalbenet till att känna att japp det här kommer att gå vägen,lyckad och misslyckad,det var min dag på jobbet...Hur har din varit???

Idag så har Anders varit på utvecklingssamtal för Ellen hos dagmamman och det bjöds på många skratt...

Vi har en bestämd 4 åring som inte så många sätter sig på,men hon är underbar:O)

Dagmamman hade iallafall inför samtalet haft en stund med Ellen där hon ställt ca 20 frågor och det var bla annat vad familjemedlemmarna heter och det fixade hon på oss i kärnfamiljen medans morfar är Morfar och farfar och farmor är just det...och det är kanske vi som alltid bara säger det och inte deras namn så det är inte så konstigt...

Favvomaten var(håll ier)Fisk,potatis och sås,hallå......vart fick hon det ifrån????

Här är barnet som ÄLSKAR Pannkaka och Tacos och äter fiskbullar(men jag tror att det var det som hon menade:O)

Sedan kommer det jag tycker är roligast och det var vad mamma och pappa jobbar med och antingen så brukar dom veta det eller så inte alls...Vet ni vad våran sötstrut svarade????

Mamma jobbar på en CYKELVERKSTAD(för er som inte vet så jobbar jag med barn och ungdomar som lider av ätstörningar på BUP).....Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig och sedan så var det då vad pappa jobbade med och han jobbade oxå med CYKLAR!!!!!!(Anders är snickare och kakelugnsmakare)

Barn är underbara!!!

Nu är det dags att göra iordning allt inför morgondagen och se vad den har att erbjuda.....


Kramelikram


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men man kan ju ha punka på vad som helst. Ha ha ha goa lilla unge.
Japp som du ser är sista tentan fixad, jag har oxå konstaterat att jag fixat 10 kg plus sen jag började skolan. Hur det går att fixa med min dåliga karaktär vet inte ens gudarna. Må så gott. Miss you. Kram kram

Anonym sa...

Ha, ha Jaa..behöver jag en ny cykel så vet jag vart jag ska vända mig!!! Hhmm!! :-)

Hon är då för SÖT lilltösen!!!

Kram på dig också....

//Bellamamma

Anonym sa...

Här skrattar jag o Peter så vi inte kan sluta :) Gullunge...tro vart dom får allt ifrån ?? Och jag håller fullständigt med tidigare skrivare...att nu vet vi oxå vart vi ska laga o köpa våra cyklar :)
Ha de gott // Kram Carina o Peter