tisdag 3 mars 2009

11 år sedan....


Ja,tänk att det idag är 11 år sedan som min mamma valde att lämna denna världen....
Att scenerna från den dagen är som fastetsade i mitt huvud,det är som att trycka på Play och återuppleva allt det hemska,hur ont det gjorde,jag minns ansiktena på ambulanspersonalen,jag minns kramen av pappa när han kom in genom dörren,jag minns synen av mamma,det bara rullar...Men så byter jag band och ser min mamma när hon stod och tog emot hemma när jag kom hem från skolan,minns hennes leende,minns stolen som hon hade i köket,minns hennes lukt,hennes eviga rivande på fötterna(jag är likadan),hennes underbara mat ,alla fina minnen vi har ihop och framförallt den kärlek som hon hade för sin familj...Jag VET att hon älskade syrran och mig,jag tvivlar inte en sekund på det,men det kan oxå göra att det eviga VARFÖR blir större....
Jag vet genom jobbet att allt blir svart ,att man som deprimerad inte ser allt detta runtikring sig,att man där och då bara ser en lösning,jag vet allt det dära,men det gör ont ändå och just denna dagen så gör det extra ont...trots att det faktiskt gått hela 11 år!!!!!

Jill Johnsons låt var en av de låtarna som jag lyssnade mkt på och har alltid förknippat den med mamma,jag vet att hon kikar in hos oss i bland och jag vet att hon sitter där i sin himmel och håller ett vakande öga på oss,hennes älskade familj som saknar henne så mycket,dina barnbarn som älskar dig trots att dom aldrig träffat dig!!!Jag håller dig levande mamma,det känns bättre så!!!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig!
En stor kram till dig idag.
Vi ses i morgon.Kram P

Anonym sa...

Älskade syster! Den här dagen kommer för alltid att vara jobbig för oss, oavsett hur många år det går. Saknaden efter mamma är så fruktansvärt stor. Men vi har varandra. Jag finns alltid här för dig. Kram

Anonym sa...

En stor kram till dig idag min vän. Kärleken är...har faktiskt medvetet låtit bli att lyssna på den bara för att det är så trista minnen x 2.
Kram kram å kram

Anonym sa...

Vi skickar över en Hälsning ifrån oss alla till er och dig Anette och till Ann...tänk vad åren går fort, jag minns det som igår.
Massor utav Kramar ifrån oss i Strömsund !

Anonym sa...

Jaa du min vän..Kärleken är...gråter till den varje gång jag lyssnar på den och tänker på min mamma som gick bort 22/2-96.

Så fort Jill Johnson började sjunga den på melodifestivalen....

Saknaden är fortfarande SÅ STOR!!

Min mamma var ju sjuk, så det är ju en enorm skillnad på HUR våra mammor gick bort.

Kram på dig idag (och alla andra dagar med såklart)

//Bellamamma