lördag 14 mars 2009

GLÖMLIGHETER


Idag så tog jag med mig mina två barn och en kompis till Moa och åkte in till Uppsala och gick på bio.

Vi såg Pettsson och Findus"Glömligheter",den var jättebra!!!!

Jag skrattade ibland mer än barnen och sedan så njuter man ju bara av alla fina småsaker som bara dyker upp överallt och den är så fint tecknad...

Barnen var fulla av dricka,godis och tyckte att filmen var bra så dom var så glada och nöjda när vi travade ut i spöregnet för att åka hem....
När vi gick till bion så snöade det lapptäcken och på de timmar vi var inne så hade det förvandlats till regn,men jag tycker det är bra för då försvinner snön:O)

Ikväll så blir det lax och bulgur med wokgrönsaker och kall sås i Edinge och barnen äter väl det dom tycker smakar annars så stöttar vi upp med fiskbullar....

Min stackars man har varit ute i skogen och avverkat hela dagen och kommer väl snart hem totalt dyngsur,så det blir nog bara att duscha varmt så han inte blir sjuk......

Kram på er och till er som har små barn,gå på GLÖMLIGHETER!!!!!

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Den filmen vill jag också se, jag gillar Pettson & Findus (bortskämda kattskrälle)
Vi har haft en bra dag och hann oxå ut på F-sjön en sväng. Kom hem från Siljeåsen halv tre inatt, åkte dit åtta på morgonen så det blev ett maratonpass i uppsatsens tecken. Kan ärligt talat säga att jag börjar bli nöjd snart!!! Sista v har det gått 12-18 timmar per dag åt det där eländet, men...ljus i sikte! Må så gott vännen min

Anonym sa...

Hej! Ja det blir att man stannar upp sådan gånger. Man orkar inte ta in det nästan...

Jag kanske borde gå på den ändå, var lite fundersam om det kan vara något för Anthon. Snart 3 skulle ju vara kul att få ta med honom på bio =)

Kram på dig