lördag 18 oktober 2008

GOD MORGON......


Kolockan är nu snart nio på lördagsmorgonen och det känns som om jag varit vaken i evigheter.

06.00 imorse så var det full fart på två fnittrande ungar i rummet och vi tre i våran säng snäste att dom kunde va tysta,men det resulterade i ännu mera fnitter och vid halv sju så kapitulerade Ellen och gick in till dom och vi gick upp....

Anders är nu och jobbar i Alunda och han var riktigt nervös inför detta jobb,då han efter sin olucka är ordentligt höjdrädd och idag så är det dessutom totalt glashalt på tak och detta är ett HÖGT tak,så jag är faktiskt orolig.

Tur att det är hans gamla parhäst Bergvall som är med,dom är ju vana att jobba ihop och dessutom så trivs dom ihop,känns tryggt!!!!

Moa och Viking är ute i skogen och jobbar på en koja och jag har dammsugit och torkat nedervåningen då man i dessa tider har halva grustaget och hela lövhögen inne och det är inte så himla roligt och Ellen är uppe på sitt rum och leker.

Idag så ska Moa på kalas klockan tolv så då ska hon fixas till och Ellen ska ringa sina kompisar matilda och Oskar coh kolla om dom vill leka,hon måste ju ocå få ha kompisar hemma och leka,eftersom MOa har kompisar jämnt(känns det som).....

Jag ska försöka att ta det ordentligt lugnt idag då mina leder har börjat spöka ordentligt och igårkväll så kände jag mig som mamma antagligen kände sig,jag kunde inte använda högerhanden att laga mat med,lyfta armen högt gick inte och har ingen kraft och det gör ont i fingrar,tår,leder och muskler......LESS!!!!!!!

Hoppas iallafall att ni alla får en underbar lördag,här hos oss i Öster Edinge så lyser solen och frosten glittrar så där vackert och det kommer nog att bli en kanondag,så vi ska ut!!!!!

Kramelikram

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det såg ut som om du skulle ta och kratta lite du med ;). Jag överlevde gårdagen, tur att man kan skylla på trötta barn som vill hem å sova.Här är livet som vanligt ungefär. P är på älgjakt ,jag tror att jag ska bli jägare jag med så att jag får sitta för mig själv och lyssna på tystnaden. Tänk tanken...Ha en bra dag <3. Kram

Susannes Smultronställe sa...

Lite skillnad på tider nu när man har tonårsbarn (iallafall 2 av dem). Jag och Edith, 6-åringen, vaknade vid 9-tiden.
Esa och Folke gick upp NU dvs. runt 10.45 och Ingrid, 16-åringen, sover fortfarande gott!
Men så är vi uppe rätt sent på nätterna också. Esa,jag och de 2 äldsta satt och kollade på "Pang i bygget" till kl 1 inatt. Så då blir man lite trött...
Här var det också strålande väder imorse men nu vet jag inte vart det tagit vägen. Nu är det mer dimma, grått och jag tror, ta mig sjutton, att det börjat regna också. Bläää.