onsdag 1 oktober 2008

Att vara MAMMA!!!!


Ett spädbarn frågade Gud: "De säger att du tänker skicka ner mig till jorden imorgon, men hur ska jag kunna leva där när jag är så liten och hjälplös?"
Gud svarade: "Din ängel väntar på dig där nere och kommer ta hand om dig"
Barnet frågade vidare: "Men, här i himlen behöver jag inte göra nåt annat än att sjunga och le för att vara glad".
Gud svarade: " Din ängel kommer att sjunga för dig och också le för dig. Och du kommer att känna din ängels kärlek och vara väldigt lycklig."

Igen frågade barnet: "Och hur kommer jag att förstå vad de säger till mig om jag inte kan språket?"
Gud svarade: "Din ängel kommer att säga dig de vackraste och underbaraste ord du någonsin hört, och med mycket tålamod och hjälp kommer ängeln att lära dig prata".
"Och vad ska jag göra när jag vill prata med dig?"
Gud sa: "Din ängel kommer att sätta ihop dina händer och lära dig att be"
"Vem kommer att skydda mig?"
Gud sa: " Din ängel kommer att försvara dig även om den riskerar sitt eget liv"
.
"Men jag kommer alltid att vara ledsen för att jag inte ser dig mer".
Gud sa: Din ängel kommer att prata med dig om mig och lära dig hur du kommer tillbaka hit, även om jag alltid finns bredvid dig"
I den stunden var det mycket lugnt i himlen, men röster från jorden kunde höras, och barnet skyndade sig att fråga:
"Gud, om jag ska lämna dig nu, snälla tala om min ängels namn!"
Gud sa: " Du kommer bara att kalla henne "mamma".

Fann den här söta texten och ville bara dela med mig av den till alla underbara mammor som jag känner!!!

Kram
och sötnosen på bilden är min "favoritbebis" just nu, Matilda:)

1 kommentar:

Anonym sa...

DEN var fin!! Man fick en lite tår i ögat när man läste den.

ÅÅHH så söt lillbebben är!! Ljuvlig!!

Vi hörs på telefon.

Kramar i massor....

//Bellamamma