onsdag 22 oktober 2008

Halloween.......


Japp,snart så är det ju Halloween,tom redan i helgen tror jag att"riktiga"halloween är och sedan så är det ju Allhelgona nästa helg.

Nästa helg ska jag till minneslunden och tända ljus för mamma och sitta där en stund,jag tycker att det är så himla rofyllt och så känns det som om jag kommer henne närmare.

Det känns ofta som mamma är hos mig och jag småpratar med henne titt som tätt och ibland så skrattar jag åt mig själv,fast det känns så mysigt.

Ibland när jag gör "mindra smarta"saker så kan jag ibland tänka att nu hoppas jag att mamma blundar:o)

Saknaden efter henne är stor och det kommer alltid att vara ett stort tomrum imitt hjärta och imitt liv,men jag är tacksam för alla fina minnen jag har av min mamma och jag försöker att föra dom vidare till mina barn,så även fast dom aldrig träffat sin underbara mormor så ska hon vara levande för dom......

Idag så har det varit en tuff dag och jag känner mig ledsen och tom och är ibland rädd för vad som händer med min kropp och vill bara få ett svar vad det är för något,så att oron kan släppa...
Imorgon så kommer pappa och det ska bli så roligt och skönt att ha honom här,jag längtar!!!!!!

Sätter in en bild på min nygjorda "Halloweenlykta"som Anders och jag gjort ikväll:o)



Kram och puss

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅHHH!! Lyktan blev superfin!!!

Hoppas det gick bra idag!!!

Imorgon ska jag baka för jag orkar inte idag, har haft superont i händer & armar.

KRAM

//Bellamamma

Susannes Smultronställe sa...

Vilken jättefin lykta ni gjort. En sån där har jag aldrig vågat mig på att göra...

Anonym sa...

Jag saknar också Faster och det minnen jag har av henne finns fortfarande kvar.. Även fast jag var så liten! Jag tänker ofta på henne, och kommer ihåg speciellt mycket den där gången vi hade kräft-skivan i sporrsjön .. När jag & markus levde rövaren, och absolut skulle ner till sjön.. jag kommer ihåg alla gånger jag bara vara TVUNGEN att få en extra rabarber innan jag skulle åka hem.. Och såklart kommer jag ihåg alla fåglar, och hundar.. Jag saknra den tiden, och önskar ibland att jag var liten och inte förstod så mycket :( Saknar er med, hälsa mina goa kusinbarn så mkt från "storalillkusin" malin! KRAM från mig.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jul ena dan å hallowen denandra. Ja ur led är ju tiden. Hoppas att allt ordnar sig för dig snart. Ha det bra. Kramis