onsdag 15 oktober 2008

Imorse så fick jag en smärre hjärnblödning på swebus:o(


Imorse när jag stod med Moa vid busshållsplatsen(viking,Adde och Tuva)skulle oxå åka med skolbussen så kommer den från Tuna hållet.

Vi tänker bara att den är sen (igen) ,men då svänger busschauffören helt sonika tvärsöver vägen så att hon står på helt fel sida av vägen och viftar åt ungarna att kliva på,MITT IVÄGEN!!!!!!!!!

Dessutom så ligger det två bilar bakom bussen och på våran väg så är hastigheten 70 km i timmen och dom flesta kör ännu fortare!!!!

Jag blir förbannad och hugger tag i barnen som greppat sina väskor och är halvt på väg utivägen och skakar bara på huvet åt denna människa som mest troligt hittat sitt busskort i ngn buske nånstans.

När hon då kommer tillbaka efter 2 minuterpå rätt sida vägen så frågar jag helt lugnt vad hon håller på med och hon berättar att bussen varit trasig i morse och att hon därför är sen och att hon stannade som hon gjorde var för att barnen inte skulle behöva stå och frysa!!!!!!!

Jag påpekar oxå då för henne helt lugnt att hon stått på helt fel sida av vägen,att barnen ALDRIG ska gå ut i mitt i vägen (det är trafikvett man lär sig i lågstadiet) och att barnen skulle bli PÅKÖRDA om dom skulle springa ut mitt i vägen!!!!

Har nu talat med driftsledningen på Swebus och chefen för den som har hand om skolskjutsen och påpekat händelsen och har dessutom påpekat att UNT kommer att göra ett repotage om osäkerheten för våra barn som åker skolskjuts om han inte talar med berörd chaufför och resten av chaufförena oxå och jag kommer att följa upp detta,så det så!!!!!

När det gäller mina barn och deras säkerhet så kan jag bli en riktig bitch och det står jag för!!!!!!!!

Jag gör nämligen bara det som vilken förälder som helst skulle göra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är DETTA FÖR SÄTT!!!

J-a busschaufför!!!
Jaa du man kan få en smärre hjärnblödning på dessa!!

Vet hur det är!!

Gå vidare till UNT ändå!!

Kram//Bellamamma