måndag 6 oktober 2008

Måndags morgon...


Jag sitter här med en kaffekopp och har precis lämnat mina barn vid skolbussen och sedan varit och lämnat Ellen på kyrkstugan(dom har lokaldag på måndagar).

Tycker att live suger då jag ska vara hemma,men vi får se hur det blir.....

Ska berätta några söta historier och det är mina barns tankar från igår,vi startar med Ellen..


Det var så här att Ellen gjorde illa sitt lillfinger och grät och skrek och mamma som jag var så satt jag på ett plåster och blåste o pussade,men hon skrek och grinade som om hela fingret hade gått av....

Jag sa då att om det gör sååååå ont och det är så illa så måste vi ringa ambulansen och åka in till barnsjukhuset,då snörvlade hon till sig och dom fick en glass och allt var bra.

En halvtimme senare så kom hon snyftandes ner och sa till mig att NU var det dags att ringa ambulansen för hon behövde åka till doktorn:)

Höll mig för skratt(men det var svårt) och sa helt allvarligt att det var upptaget på ambulansen nu!

Ellen sa då att:Mamma prova och ring igen för jag måste verkligen åka ambulans N U!!!:o)


Moas tankar var i bilen tillsammans med Anders från simskolan och det var hur länge hon skulle gå i skolan och Anders berättade att gymnasiet är i tre år och sedan kan man om man vill plugga egentligen hur länge som helst om man tex ska bli doktor.

Moa funderade en stund och sa sedan att hon skulle gå tre år i gymnasiet men sen skulle hon börja jobba,för då är man vuxen och hon hon ska då skaffa kille och sedan få barn!!!!SÅ DET SÅ!!!!!

Sedan så hade hon träffat en kille på badet som hon var kär i och som hon dessutom har pussats med i skolan,Anders var chockad:o)

Min man kommer att få det jobbigt den dan hans små ögonstenar kommer hem med pojkvänner ,tur att det är några år kvar för honom att vänja sig vid tanken.....

Kram och ha en bra måndag!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du de barnen de barnen...de ÄR FÖR SÖTA med sina kommentarer!!

Lilla Ellen....:-)

jasså Moa har pussat en kille iskolan jaa det ska börjas tidigt!! :-)

//Bellamamma

Anonym sa...

har bara fixat så pappsen kan skriva kommentarer:o)

Anonym sa...

Jag saknar skruttungarna, så stora dom har blivit :) Och vilka tankar!

Mitt liv rullar på i u-fors och för övrigt också.. Det är bra med mig, er också hoppas jag?

Kram Lill kusin, saknar er!