torsdag 16 oktober 2008

Vilken dag....


Ja,idag har då jag som är totalt panikslagen för tandläkare varit på KÄKKIRURGEN!!!!!


När jag kom dit så möttes jag av personal som kom med en säng med patient i från operation och jag fick hicka bara av det,men sedan så mötte jag världens underbaraste sköterska och käkkirurg och det gick så bra och jag kunde tom skratta lite och det händer ALDRIG när jag är hos tandläkaren:o)


Det resulterade i att han ska skicka en brådskande remiss till en datortomografi,och det var inga större problem med tänderna eller muskler som han kunde känna så det var skönt....


Sedan så har jag kammat bort 5 kg hår från Sudden idag och sedan så fick han lite av det hundgodiset jag köpte åt honom idag på djuraffären och så har han sitt nya fina halsband:o)


Snart kommer väl Anders in,han håller på o plöjer för fullt och det är så otroligt skitigt pga regnet som bara öser ner,så han har så roligt så.....


Medans jag sitter och skriver detta ås får jag reda på att min älskade lillasyster är på väg in till akuten i Östersund.


Ringer och pratar med henne och det är hennes knä som hon har problem med som denna gång har hoppat ur riktigt ordentligt och Håkan tvingade upp henne till sjukstugan i Strömsund,dom har gett henne ngt som är starkare än morfin (hon lät slirig på rösten)och nu ska hon in och röntgas och sedan så får vi se vad som har skadats och vad dom gör...


LÄkaren i strömsund var väl rädd att det kunde ha blivit ngn skada på lårbenet,men vi får välan se....HOn skulle ringa mig senare.


Nu ska jag käka middag,det vankas makaronipudding.


Kram Kram

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej vännen! Ja det verkar rulla på hos dig med. Hoppas att det gick bra med syster A. Jag har en gruvsam dag framför mig, en riktig pärs faktiskt. Farmor fyller 80 och hela släkten är hemma. Jag behöver inte nämna mer, eller. Började få ångest redan igår över alltihopa å då blir det ju inte bättre. Men jag hoppas att hon får en bra dag, det blir det nog. Livet annars ? ? ?Var rädd om dig. Kram på er alla.

Anonym sa...

Hej du!

Nu blev jag lite trött. Hade för en stund sedan skrivit en lång hälsning till dig, men...jag hade ingen identitet och när jag hade fixat det var hela mitt meddelande borta. Surt!

Hur som helst, nu har jag i alla fall hittat till din blog, trevligt! Tack för grattishälsningen förresten! Jag skulle skickat tillbaka en hälsning, men det blev inte av. Inte kan jag skylla på åldern heller, eftersom det finns vissa (no names) som är äldre ;-) Hoppas att du fick en bra dag i alla fall.

Har förstått det som att du är sjukskriven, trist. Hoppas att du snart mår bra. Jag är faktiskt också sjukskriven nu. Om allt går bra ska vi få ett syskon till Julia i april och jag mår/har mått superilla och till slut gick det inte att jobba längre så jag har varit hemma i 2-3 veckor nu. Men jag tycker att det har blivit lite bättre de senaste dagarna så förhoppningsvis kan jag börja jobba snart igen.

Annars är det bra med mig. Jag håller verkligen med dig om att det är härligt att vara mamma. Julia har hunnit bli 1 ½ år nu och snackar för fullt även om vi inte alltid hänger med vad det är hon säger. Vi skolade in henne på dagis i början av hösten och hittills har hon stortrivts, så det är skönt.

Sköt om dig och hoppas du och din familj får en trevlig helg!

Kram
Marie Åström(Arkbrant)