tisdag 7 oktober 2008

Idag så har jag haft finfrämmande:o)


Idag har sötnosen matilda och hennes mamma Maria varit och förgyllt min dag och det har varit så mysigt att umgås.

Hon är så söt och snäll så man märker knappt av henne och jag har haft ensamrätt nästan hela dagen och sedan så mammatankade hon lite och så var allt bra igen:)

Nu sitter jag här alldeles ensam i mitt stora hus och klockan är 17.45,middagen är i magen,disken undanröjd,Moa är hos Viking och leker och Ellen ha åkt på gympa med pappa som chaufför,så jag passar då på att skriva lite.

Det är stort det här att få gå på gympa och hon är så stolt när hon travar iväg med sin gympaväska med skor och vattenflaska,men när jag frågade om hon tordes säga till fröken om hon behövde hjälp så insåg jag att det måste viskas lite i fröken Lottas öra,för så kaxig var hon inte.....

Annars så har jag ett litet råd till er alla som läser min blogg:Bli INTE sjuk i Uppsala för det är totalt hopplöst att få hjälp och man ska sjuttsiken va sin egen doktor och ha koll på recept,mediciner,ringa och tjata om remisser,m.m...alltså behöver du nästan anställa en egen sekreterare för att orka med att vara sjuk,det är hemskt!!!!!!

Nu ska jag ta och njuta av tystnaden med en kopp kaffe och ett gott äpple från farfars äppelträd:o)

Ha det så gott och en varm kram till er allihopa och jag sätter in ett kort på Maria och Matilda som verkligen förgyllde min dag,Tack!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!