lördag 27 december 2008

27 December


Idag så skulle min älskade mamma ha fyllt 61 år och mina tankar är hos henne extra mkt idag.

Det har ju gått snart 11 år sedan mamma valde att sluta sitt liv och ändå så känns såret så skört,saknaden finns och framförallt sedan jag fick barn,hon skulle ha varit världens underbaraste mormor.

Sedan så lär man sig att leva med sin sorg,fast ibland när man hör andra i sin omgivning tala om sina mammor eller när man ser deras mammor när dom blir mormödrar,då svider det......

Ja,ja annars idag så är Moa redan hos en kompis och leker och "sjuklingaran"(jag och lillskrutt)vi såsar på härinne,ska kurera oss:O)

Vi bedriver en hatkampanj mot en mäklare i Ljusdal,totalt inkompetent.Vi har ju varit intresserad av ett hus i Järvsö och försökt få kontakt med mäklaren ett antal gånger och det har talats,brevväxlats osv,igår så var huset helt plötsligt borta,snacka om paff vi vart:O(

Så idag så spårade vi helt sonika ägaren till huset som var en väldigt trevlig person som berättade att dom nu muntligen gett ett löfte till en annan familj för han hade ALDRIG hört om oss från Uppsala......

Vi har bara hållt på i dryga 1½ månad,så nu skulle han jaga sin mäklare för vi gav ett högre bud och Anders ska läsa lusen av mäklaren OM han ringer upp,för det är nämligen inte så säkert.....:O(.


Så håll tummen för oss!!!!!!


Nej,nu så ska jag joina lillskrutt en stund och sedan så ska mina hjärnceller tänka ut vad vi ska äta till middag...


KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Järvsö...men jag vill ju ha er hit...(kanske vi mutade mäklaren, har du tänkt på det va???) Det finns ett hus på blocket som endast rasat ner 950 000 i pris. Ligger nu på ca 400 000. Dessutom bara 1 mil härifrån. Vore kanske nåt? *skratt* Kray på dig/er. Kram

Anonym sa...

Hej Gumman!
Det är tufft att mista en förälder.Sorgen finns där även om man med tiden lär sig att hantera den och alla känslor. Glömma det gör man aldrig..
Kram S.