söndag 7 december 2008

JULSPEL I TUNA KYRKA




Hejsan på er!!!


Idag så har hela familjen och Kicki varit på julspel och efterföljande julfest i Tuna.
Det var i kyrkan i samband med gudstjänsten och det var"allas våran Lorentz "som var präst idag och jag tycker verkligen att han är en underbar präst.
Han är så jordnära och gör stunden i kyrkan så att vi alla får med oss någonting hem,han berättade en saga tex som barnen tyckte var kanonbra och vi vuuxna kunde ju tolka budskapet i sagan på ett vuxnare sätt:O)

Barnen var JÄTTEDUKTIGA och sjöng så kyrktaket höll på att lyfta och sedan på julfesten så var det fika,dans kring granen,tomten kom med godispåsar och alla barnen var supernöjda över dagen..

När vi väl kom hem så kom Viking över och lekte hela eftermiddagen och Helena kom på fika så jag kan lugnt säga att dagen flygit förbi och nu så är allt packat inför morgondagen med badbesök till Gimo för Moa och Ellens dagmammegrupp har luciafirande i morgon (Ellen ska vara tomteflicka),så då blir det mera lussefika....
Idag så har jag haft en bra dag och tycker faktiskt att huvudet varit"snällt",så jag hoppas att det snart kan vända helt och att jag kan få känna mig som en människa...

Nej,nu så är det snart BONES på tv och det kan jag absolut inte missa:O)


Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Va härligt att "höra" att du haft en bra dag.Hoppas det blir fler.
Själv har jag haft en lugn helg, lite vin med en kompis i fredags och lite glöggkalas hos en annan idag.Så nu ska jag börja förbereda mig för att jobba i morgon. Kram P

Anonym sa...

Jag vill vara hos dig med. Vad härligt det såg ut med julspelet i Tuna. Vilken fin prinsessängel. Vad bra att hon har piggnat på sig. Må så gott allihopa. Kramen