måndag 8 december 2008

LUCIAFIRANDE I TUNA!!!!







Japp idag så har vi varit på luciafirande IGEN och än så är det inte slut.
Idag så var det då Ellen och hennes kompisar som går hos dagmammorna i Tunagruppen som skulle lussa.

Förväntansfulla föräldrar,syskon,mor och farföräldrar och annan släkt satt och väntade och in kommer världens sötaste och finaste luciatåg.
BLIXTKRIG utbröt och jag blir alltid så känslosam när mina barn gör ngt så jag har alltid en tår i ögat.

Dagmammorna är helt underbara som får med sig alla smått förvirrade,lite blyga och får dom på plats och sedan så sjöng dom sina sånger och sen så vart det rungande applåder och fika som belöning för ett enastående framträdande.
Ellen var tomteflicka i år och satt längst fram med flätor!!!

Moa är nu på 4H och ska göra julgodis och ellen ser bolibompa efter att ha lekt i badkaret i ca 30 minuter.
Imorgon så måste jag försöka att baka några småkakor til jul,jag inser att tiden rinner ifrån mig.
Jag brukar alltid vara klar med allt och vara så otroligt förberedd på julen,men iår så har huvudvärken satt stopp för det mesta,men vi får välan ta det som det kommer(finns ju alltid kakor att köpa:O),man kan ju lägga dom i en snygg burk så ser det hembakat ut.......

Sätter in några kort från dagen och på ett kort så är det Ellen,martin och Hampus(Martin är killen som är stjärngosse och som gav sina rullskridskor till Ellen).


Kram på er allihopa

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!
Vilken söt tomteflicka.kram P