måndag 1 december 2008

Pussar och göra bebisar(barns funderingar).....

Ja,att ha barn i huset är ju lika med att du gör INGENTING i smyg:o)
Ikväll så var det Ellen som tyckte att det var så ofantligt roligt då mamma och pappa pussades,så hon for skrikandes som en projektil och skrek till Moa: mamma och pappa pussas,skynda dig och kolla,skynda dig du måste se.....
Så det var bara att köra pussen i repris till två barns glädje och hurrarrop och sedan så skulle vi ju pussas allihopa,så en snabb puss ledde till ungefär fem minuters pussande,men inte mig emot(FNISS)....
Barn har ju tankar och funderingar om det mesta men sedan så är ju oxå saker och ting så självklara och lätta att fixa i barnens värld,en del av er har säkert hört denna historia men jag tar den ändå....
Det var så här att när Moa gick hos sin dagmamma Stina så började där ett tvillingpar och det var ju otroligt fascinerande,dom var ju TVÅ som såg helt lika ut!!!
Hon pratade mkt om det och frågade hur det kunde bli så att dom var två lika,då hon och Ellen kom på olika tider osv osv och jag svarade så gott jag kunde.
En dag så kom hon hem från dagmamman och sa att hon hade ngt viktigt att säga till mig och Anders,så vi fick sätta oss ner och så skulle hon berätta:
Hon VILLE ha såna där som var lika och hon lovade att hon kunde passa Ellen så kunde vi gå upp på övervåningen och göra tvillingar till henne!!!!!!!!!!!!Så var det med den saken!!!!!
Anders och jag höll på att ramla av stolen av skratt och försökte förklara att det inte är så lätt att"fixa"till ett par tvillingar,men i en 3½-4 årings ögon så var det lätt som en plätt:o)
Barn är underbara!!!!!!
Annars i dag så har Rose-Marie fått låna mig tvättmaskinen och vi var även till Alunda och käkade lite lunch,tack för trevligt sällskap!!!
Nu är det ju adventskalenderpremiär snart,så jag ska joina familjen i soffan och kolla,men jag har svårt att tro att den kan slå fjolårets den var ju så bra!!!!!

Kram och god kväll på er!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du!
Det är härligt med barn....
Sen blir dom stora och pussas själva och de vuxna står och tittar på.(och blir generade)Kram P

Anonym sa...

Tack för en trevlig dag!!!

Vilken gullig historia det där är!!

Kram från

//Bellamamma

Anonym sa...

Hi hi härlig kommentar. Passa på...Må så gott, är på skolan så vi hörs senare. Kramis C