torsdag 25 december 2008

Juldagsmorgon glimmar......







Ja i röda huset i Edinge så är vi verkligen uppe i ottan eftersom syrran och Håkan måste åka hem idag då han ska gå på jouren kl 16.00 och dom har ju dryga 57 mil hem....

Hade en mysig julafton med trevligt sällskap,god mat(massa mat),klappar och annat som hör julen till:O)
Barnen var så förväntansfulla hela dagen och tomten kom på fm och lämnade en del paket och sedan så vart den"stora"klappöppningen"på kvällen och dom vart sååååååååååååååååååååå nöjda...

Farmor och farfar var här på julfrukost och sedan så kom Tord,Carina och Alice på em och stannade till kvällen,så vi hade fullt hus hela dagen men det är ju mysigt och hör julen till tycker jag.

Idag så ska vi iväg till Lugnet,Nåntuna och fortsätta julfirandet en stund och vi kommer garanterat INTE att gå hungriga därifrån:O)

Nu har barnen kommit upp och ligger i soffan och slappar och kollar på barn TV,är lite deppade då moster åker hem(lite av deras favorit om man säger så).

Dagen före julafton så fick jag blombud och gissa om jag vart paff och kunde faktiskt inte lista ut var dom komifrån,men sedan när dom kom så visade det sig att det var mina urgulliga jobbarkompisar som skickat blommor IGEN!!!!
Jag har nu varit sjukskriven i tre månader och denna höst har varit en av de värsta i mitt liv och tyvärr så har anfallen ej gett med sig,men denna molande värk som var hela tiden tycker jag har blivit bättre.
Jag tänker börja jobba nu efter juldagarna och se hur dessa anfall utvecklar sig eller försvinner,för dom har blivit färre men jäklar vad ont dom gör när dom kommer....då är det bara tabletter och ensamhet som gäller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Vad fick jag i julklapp då???
Jo,en mugg som Moa gjort själv, armbandsklocka,en gigantisk lykta(kanonfin),presentkort på Thuns,pengar och en tomte(jag älskar tomtar) , en massa choklad,en del alkoholhaltiga drycker:O) så ni förstår ju att jag varit snäll!!!!!!!!
Nu ska jag ta och grabba in på en skinkmacka(vi har så mkt julmat kvar att vi får äta julmat till påsk känns det som:O)



Kram till er alla och GOD FORTSÄTTNIG!!!!!