torsdag 4 december 2008

Sjuk Moa


Japp,Moa är sjuk men bara rejält förkyld,inga mer kramper....

Jag satt och kollade in FASS igår och jag tror att jag vet vad kramperna berodde på,COCILLANA medicinen som jag gav henne.

Hon har fått av det förut ngn enstaka gång och inte reagerat och nu så var det för att dämpa hostan så att hon skulle få sova,men när medicinen verkade så fick hon kramper och när medicinen gått ur kroppen så slutade kramperna och i FASS så står det att en vanlig biverkan är just kramp i gallgången,så då föll pusselbitarna på plats.

Vi har precis varit och lämnat lillasyster hos dagmamman så att Moa har chans att få lite lugn och ro idag,så nu ligger hon uppe i deras rum och ser på film.
Idag så ska jag ringa tandläkaren,läkaren och sedan försäkringskassan så som ni hör kommer jag att ha en kanondag:o(

Ikväll så ska jag till en kompis på ljusparty ,mysigt att bara få komma iväg en liten stund och träffa lite människor,jag blir ju lappsjuk av att vara sjukskriven,men tyvärr så verkar det som om min huvudvärk flyttat in för gott.
Datortomografin gick bra,fast jag vart lite klen av kontrasten så jag fick vara kvar ett litet tag,så det var ju tur att jag hade chaffis med mig....Skönt att det är gjort så nu får jag väl bara invänta svar......


Ha en bra dag allihopa/KRAM


FÖRRESTEN SÅ ÄR DET SÅ ATT MIN KOMPIS JENNY BLIR 35 ÅR IDAG,SÅ GRATTIS,GRATTIS,GRATTIS....JAG DYKER UPP MED PRESENT NGN DAG:O)

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kram till Moa. Krya på dig...och kram till Moas mamma. <3