torsdag 8 januari 2009

Fördelar och nackdelar med en blogg.....


Jag har verkligen märkt både fördelar och nackdelar med att blogga....

Fördelar är ju som jag nämt förut att det är min dagbok,mitt sätt att skriva av mig,sedan så är det ju ett sätt för min familj som inte finns häri kring att följa med i min/familjens vardag och det har ju dessutom visat sig att fler än familjen kikar in och det är sååååååååå trevligt:O)
Härligt att följa andras bloggar.

Nackdelen som jag märkt är att telefonen slutat att ringa:O(
Alla vet ju allt redan då dom läst bloggen, så vem behöver ringa .......
Visst ringer det,men inte alls som förut....FNISS!!


Idag så har då skolan och dagmammorna satt igång och jag kan lova att det var en trött treåring som masade sig upp medans storasyster var klarvaken med en gång.
Skolan var rolig och kul att träffa alla kompisar och idag så har det börjat en ny kille i klassen som heter Carl(vi känner till honom då han är Tobbes brorsbarn) och sedan så var det ju roligt att träffa Ingrid och Ing-Britt(våra helt underbara lärare)...
Jag försöker att muta dom att stanna tills Ellen ska komma till skolan men dom har nog tyvärr gått i pension båda två:O(

Ellen har ju lekt med Martin hela dagen och hon var så trött att hon ballade ur helt på kvällen och ögonen gick i kors,men skam den som ger sig för när det var läggadags så var hon såååååååååå pigg och skulle inte sova,men dom somnade ovaggade på en minut båda grynen:O)
Idag så har jag fått en del gjort hemma med renbäddning,fuskstädning,lite träning,Rose-Marie här på lite lunch,masserat kunder,handling och hämtning och lämning av barn så jag har inte varit sysslolös direkt:O)


Nu ska jag sitta och vänta på att telefonen ringer,så kram på er alla bloggläsare

Inga kommentarer: