fredag 16 januari 2009

Kall dag.....

Imorse så vaknade jag halv åtta av att mina älskade troll låg och viskade och fnissade i sina sängar,ett härligt uppvaknande faktiskt:O)
Sedan så ringde telefonen och det var min lillasyster som ville beklaga sig att dom hade kallt,närmare bestämt 33,7 grader,jag kröp ner ännu längre under duntäcket när jag hörde det....FY fasiken vad KALLT!!!!!
Vi i södern har det kyligt i våra mått mätt idag då termometern nådde 15 minus grader,så jag eldar och eldar så grannarna tror väl att det är skogsbrand:O)
Idag så är Moa oxå hemma då hon igårkväll klagade så fruktansvärt på halsen och hon hostade mkt och mkt slem kom och en Fredag gör inte så mkt och det är bättre att mota sjukan i grinden ....


Har precis talat med en av mina bästa vänner Camilla i Strömsund och hon ska på begravning i dag klockan 12.00.
En tung och kall dag i strömsund idag och mina tankar kommer att vara hos henne och flera ur hans familj som jag oxå känner.


Vi talade en del om detta med att uppleva att ngn i ens närhet bestämmer sig för att ta sitt eget liv och hur tugnt det är och att dessa VARFÖR aldrig får några svar,att man rannsakar sig själv om och om igen och allt annat...
VI talade en del om mamma och att Camilla faktiskt skulle ha jobbat på ambulansen den dagen då mamma hittades,men att hon bytt dag,Camilla mötte mamma på Simonssons dagen innan och jag minns att Camilla sa att hon sett så lycklig ut då när hon stod och packade sina varor,så rofylld,hon hade ju bestämt sig då.....
Tårarna rinner och jag undrar om detta sår någonsin ska få ngn skorpa,det krävs ju ingenting för att det ska gå upp...just nu så ser jag ut som en tvättbjörn....mascaran rinner och tårarna rinner ner på tangentbordet,så det är bäst att jag går och snyter mig lite...

Denna är till dig idag vännen min,jag finns hos dig i kapellet i strömsund idag klockan tolv och det är bara att lyfta luren om du vill prata....





Kram och Puss

3 kommentarer:

Anonym sa...

BAMSEKRAMAR från mig till DIG!!!
Tänker på dig!
S.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Jag är glad att du är min vän.
Tack å tack. Dagen var tung men samtidigt kommer jag att minnas den med värme också. Hör av mig i helgen...Kramis på dig <3

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Glömde skicka med min styrkekram till dig. Den behöver du oxå få. Kram igen