måndag 12 januari 2009

Vad ska jag göra när jag blir stor????

Idag så är jag totalt,helt komplett slut!!!!!
Har väl lite mig själv att skylla då jag låg och kollade på film till 23.30 och sedan så har det ju stormat(gör fortfarande)hela natten så jag har knappt sovit någonting och sedan så far man på jobbet och ska ge,ge ,ge och ge lite till.
Ibland så undrar jag vad jag ska göra när jag blir stor???
Har ni känt så någon gång????
Jag tycker om mitt jobb oh tycker att vi har det bra på jobbet,det är inte det men det är ett otroligt tugnt jobb och vi får otroligt lite tillbaka,ibland känns det som att man mest får höra då det inte fungerar,men HALLÅ jag behöver få höra NÄR det fungerar oxå.
Att jobba med människor är det jag vill och ska göra för jag älskar kontakten med människor och jag älskar oxå känslan av att kunna hjälpa(det är väl ngt kall jag har:O),men att sitta med svårt sjuka anorektiker är tufft,att hitta motivation och drivkraft till dessa ungdomar,att bära deras ångest,att ge dom hopp,att ge föräldrana hopp,ibland även att ge mig själv hopp till att detta kommer att gå,att våga släppa en anorektisk ungdom som inte har insikten till behandling eller någon som helst motivation,att släppa och våga lita på att hon/han kommer tillbaka,att jag gör rätt i den situationen,det är MITT JOBB och det är tugnt!!!!!
Efter en dag med några drabbningar så känner jag mig totalt tom,jag har ju varit borta från detta i dryga tre månader och har verkligen inte hoppat in imin arbetarkostym och jag har inte riktigt lyckats att lämna jobbet på Ackis idag utan det har följt med mig till Edinge och en och annan patient lär besöka mig i natt skulle jag tro,det tar ett tag att flexa in och ut(inte bara med kortet)
Har ni några jobbförslag???FNISS!!!!!
Har haft besök av våran kompis Tobbe ikväll och i jämförelse med hans problem så har jag inget att klaga på,men ibland så måste man ju bara få ösa ur sig.......

Ge mig en kram,jag behöver en.....




5 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kram kram kram. Känner likadant, tro det eller ej. Tyvärr har det tagit en hel evighet att komma fram till att jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor.
Men med (lite) skuld till CSN så är det nog bara att bita i det sura äpplet å kämpa på.
Kram kram

Anonym sa...

Här kommer det en STOR Bamsekram från mig....!!!!

Suck inget USA-paket idag heller!!

//Bellamamma

Anonym sa...

Jag vet inte heller vad jag vill bli när jag blir stor... Men borde kanske veta det m tanke på omständigheterna... :-) Nu är jag totalt avskräckt från behandling i alla fall... :o)

Kram från blivande socionomen i ös...

Anonym sa...

Ja du Nettan! Vad ska VI göra när vi blir stora??? Inte kan vi hänga på till pensionsålder iallafall med samma tunga klientel. Men den som lever får se..
Jättekul att DU är tillbaka! Nu kör vi ett tag till!
STOR KRAM
från S.

Anonym sa...

Du är värld alla kramar i världen gumman.. Du är bäst så är det bara vad skulle jag göra utan dig...
kram kram kicki