lördag 3 januari 2009

Vinter,Vinter.....

Ja,det är väl inte vinter i Norrlandsmått men vi har iallafall en 10-14 minus varje natt och det är klara fina dagar och nu på em så har det tom snöat!!!!!
Barnen åker skridskor(ja lär sig iallafall) och Anders och Moa umgicks med Familjen Friberg i Spånga och åkte där och jag tog lillkotten och åkte på dammen och jäklar vad stabil hon var på skrillorna:O)
Hon vill,hon kan och hon segrade,det är Ellens ledord här i livet:O)
Moa hon åkte med Bella och Anders sa att hon gjorde stora framsteg idag,så imorgon så bär det iväg IGEN,måste passa på medans det går:O)
Ikväll så är det körslaget och Moa har redan laddat och ska heja på sin idol Nanne,så det blir nog en vild kamp isoffan....FNISS!!!!!

Jag ska på gymmet imorgon bitti och slita på sadeln på motionscykeln och får se om jag kan ta mig an några apparater,jag har nämligen inte velat beklaga mig ngt på bloggen om min värk (för jag har ju inte tjatat om annat under hela hösten)men jag har ONT i mina leder.
Hade ju Influensan LIGHT i jul,men detta är ngt helt annat,känns som värken i lederna som jag haft under hösten men som senaste månaden varit bra.
Jag vaknar på nätterna av att det värker och får gå upp och ta en tablett och får sedan vrida och vända innan den verkar och då somnar jag in,hur gammal var det nu jag var??????????
Men jag har gett mig F-N på att inget ska knäcka mina planer på att komma igång att träna,så jag kör kondition så tar jag styrkan sen,så det så:O)
Orkar liksom inte prata om elände ngt mer,vill bara få säga att ALLT känns bra,önskar mig inge mera......
Idag så har jag hittat en gammal klasskompis på facebook,jag har ju inte engagerat mig så mkt i denna sight till skillnad mot vissa jag känner som har drygt 300 kontakter,jag känner inte ens så många människor:O),fast det är roligt att hitta gamla bekanta......
Nej,nu så påkallar mina barn på uppmärksamhet,dom tycker jag är skittråkig som bara sitter vid datorn och harvar,NU FÅR DET VARA NOG(kommentar från Ellen:O)

Så tack för idag och slut för idag!!!!

Jag låter Moa välja om det skulle vara kort eller sång idag och ni kan ju bara gissa vad det vart??????:O)
Jo,NANNE!!!!


5 kommentarer:

Elisabeth sa...

ha en fin dag =)

Elisabeth sa...

Nytt år, ny blogg och ny adress!!! ;) /Elisabeth.

Anonym sa...

Hej Tjejen!
God Fortsättning på Dig! Jätteroligt att du börjat att jobba igen. Vi ses på onsdag då jag har en ledig dag imorgon.
Kul att höra att du kan träna och har orken för det. Keep Going Strong!! Nytt år där bara allt kan bli bättre för dig..o för mig?...
Stor Kram
S.

Elisabeth sa...

Vi hade 32,5 minus ute i morse... lite för kallt tycker jag...

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Wow ...youtube, det håller i sig. Ha en härlig dag önskar en som inte satt sitt nyårslöfte i verk än. Det gick åt skogen i år igen ,lika sant som bocken i Gävle brann. Det gäller att hålla på sina traditioner. Mina är att misslyckas...*ler lite,men bara lite*