lördag 17 januari 2009

NORRLÄNNINGAR

Jag var inne på min Facebook sida och skulle joina gruppen"Norrlänningar har alltid rätt" och när jag läste den så skrattade jag högt och tyckte att denna måste många få läsa....så här kommer inlägget!

+15°C Det blir inte varmare än så här i Norrland, så vi börjar här:
När det är +15°C tar Stockholmarna på sig mössor, vinterjackor & halsduk.Norrläningen solar.

+10°CGöteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.Norrlänningen planterar blommor i trädgården eller sätter potatis ilandet.

+5°CMalmöbornas bilar vägrar starta.Norrlänningen cruisar i Volvo 240, alternativt 7400°CDestilerat vatten fryser i söder.Vattnet i Torneälv blir lite tjockare.

-5°CFolket i Skåne håller på att förfrysa.Norrläningen kör sista grillfesten innan vintern.

-10°CGävleborna slår på värmen i sina hus.Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.

-20°CStockholmarna flyr utomlands till solstränderna.Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°CFolk i Malmö dör av kyla & försvinner från jordens yta.Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.

-40°CStockholmarna krackelerar sönder i kylan.Norrlänningen köar vid den lokala hembrännaren.

-50°CIsbjörnarna påbörjar evakuering av nordpolen.Norrlands Dragonerna vid K4 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntanpå bättre väder & behagligare temperatur.

-60°CTorneälven bottenfryser.Norrläningen hyr video & tar hemmakväll.

-70°CDen falska norrlänningen flyr söderut.Norrläningen blir frusterad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus.Norrlands Dragonerna drar ut på vinteröverlevnadskurs/övning.-

183°CMikroberna i maten överlever inte.Samernas renar klagar över att kraftfodret börjar stelna.

.-273°C All atombaserad rörelse upphör.Norrlänningarna börjar gasta till varandra på kvällsrasten med hunden"Helvete, vad det känns kallt ute idag ".


Ha,ha visst ligger det en sanning i detta........

1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

*skrattar* Vem är då jag som faktiskt tyckte att det var kallt härom morron när temperaturen visade -33,7 ? Jag som trodde att JAG VAR NORRLÄNNING.
Hoppas att du har det bra. Kram kram