lördag 17 januari 2009

Kallt ute.....


Japp kylan i södern håller i sig,idag så var det minus 17 grader vid halv nio när jag tog mig upp ur den underbart varma sängen.

Eldning var prio ett idag men min älskade man hade ju redan tänt upp i brasan så det brann utav bara den och nu underhåller jag,vi har ju två stora hus att värma upp så pannan är stor och det ryker mkt:O)

Idag så har vi då skrivit inbjudningarna till Ellens första egna kalas som ska gå av stapeln den 25/1 och det blev en hög med små barn och Moa ska vara lektant och tar detta uppdrag på största allvar,dom är så söta!!!!!

Ikväll så är det körslaget och nu är det ju spännande och svårt vem man ska hålla på tycker Moa ,men hon berättade för oss att det var ju Erik och Magnus som var snygga så det blir väl ngn av dom.....Min sjuåriga dotter tycker att killar är snygga:O)

Nej,nu så ska jag ta och steka på lite korv och lägga fram bröd så voila så var lunchen klar....
Lägger ut en bild på ett kyligt Edinge och den lutande granen är på väg bort idag,den ska slängas i skogen....


Kramelikram

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter!!

Jag önskar vi hade en kamin i vardagsrummet som vi kunde underhålla med lite "myseldning"

Bra att Moa ska vara lektant för det kommer hon att klara galant!!

Nu kan du kolla in tårtbilderna som jag har hemma just nu!!

Hoppas "sjuklingarna" mår bättre.

Mina sjuklingar börjar bli bättre!!

Kramis så länge....