söndag 4 januari 2009

Spöken finns dom,mamma????


Vad svarar ni på den frågan???

Jag har två svar på det och när mina barn är helt vettskrämda och inte kan sova så svarar jag lugnt och fint:Spöken finns inte och det är bara i sagor som spöken finns,ex spöket Laban.
Sedan så hör det ju till saken att jag själv tror på spöken och att jag är tvärsäker att det bor ett spöke i vårat hus,det försvinner saker,en lampa har tänts(jag är 110%säker att jag hade släckt den)Ellens piano spelar flera gånger under några dagar och nu är det alldeles tyst,men jag är inte rädd för detta utan tycker det är spännande.
NU är det väl en del av er som idiotförklarar mig,men det får välan vara så då för jag vet ju vad jag ser och hör och jag bryr mig inte så mkt om vad andra tycker heller:O)
Barnen är innne i en hektisk spökperiod just nu och vi har spökjakt nästan varje dag
och ikväll så låg Ellen gömd under täcket och vågade inte titta fram då det lät så konstigt i rummet(det var luft i rören )hon trodde det bodde ett spöke i röret:O)
Ja,ja mina barn är annars ganska lugna och trygga av sig,men ni vet väl allihopa hur man när man var liten kollade efter spöken och monster under sängen:O)

Annars så har det varit dagen D,jag har varit till GYMMET och tränat och kommer antagligen inte att kunna gå de nästkommande dagarna,men så mkt vett hade jag iallafall att jag började inte där jag slutade utan använde lägre vikter(man ska ju inte vara helt blåst)....så nu bär det av varje söndag och torsdag så ska min träninskompis Helena och jag svettas.....
Hon och barnen har förövrigt varit och lekt hela eftermiddagen och efter det så har jag bara gjort iordning barnens finkläder inför morgondagens julgransplundring och sedan mina egna jobbarkläder,sedan så har jag bara snackat i telefon och nu så ska jag snart sova om jag ska orka upp imorgonbitti.....


Kramelikram

3 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ha du var ju hos mig samtidigt som jag var hos dig...
Spöken...Självklart, eller???

Elisabeth sa...

Det är någon som vill ha din uppmärksamhet och visa att den är där. Hur annars få din uppmärksamhet? Gå vidare med detta.

Netten sa...

HUR?????