lördag 1 november 2008

En ängel flög förbi....


Idag så har jag varit till minneslunden och tänt ljus för mamma.
När jag var där så satt jag mig ner som vanligt en stund,för att varva ner och känna lugnet som är .
När jag sitter där så börjar jag helt plötsligt att nynna på en melodi och den låten som kom just då var:

En ängel flög förbi,mot himmelen så fri,hon lämnade sitt leende på vår jord.....osv.

Tårarana rann och jag kände att mamma var med mig där och då och hon strök mig på kinden och sa att allt kommer att ordna sig,ta fram din styrka Anette och visa mig att DU är min fina tjej!!
Kände att jag vart varm och såg mammas ansikte framför mig och kände värmen från henne,men så skrek ett barn til och plötsligt så var känslan borta.
Jag vet ju att hon är nära mig och att hon finns med mig i mitt liv,fast ibland så blir jag bara så arg när jag tänker på att hon valde att avsluta sitt liv här på jorden och att inte få se sina barn och barnbarn i deras liv.....
Kramen idag går till min underbara kompis Camilla och jag vet att du behöver en stor,varm kram idag och därför så får du min!!!
Tycker såååååååååååååå mycket om dig,vännen!!!
Ha nu en härlig halloweenkväll.Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

snyft, ja det är tragiskt när det går så långt att man bara inte orkar längre..E satt och tittade på dig. Helt säkert. Tack för kramen

Anonym sa...

Hej gumman!
Jag har också tänt ett ljus idag och tänkt på min mamma.Kram PW