tisdag 18 november 2008

Jag ser det snöar,jag ser det snöar..................


Ja,vi börjar väl inlägget med att det faktiskt SNÖAT mest hela em,men det är bara slask.....
Men ungarna blir ju helt vilda av lycka när det kommer snöflingor istf REGN,REGN och åter REGN:o)

Annars så har jag mest gått omkring och frusit och haft huvudvärk(ovanligt ,eller???)så lussebullarna blir av på fredag,för då ska jag må bra har jag bestämt:o)

Varit med Ellen till tandsköterskan,hon var sååååååååå duktig och tandsköterskan var helt underbar,vilken människa(såna ska det finnas gott om i vården överhuvudtaget).
Ibland så kan jag undra varför vissa människor väljer att jobba i vården,dom är sura,oserviceminded och verkar inte bry sig speciellt mkt om männsikor!
Varför väljer man då ett yrke där du ska möta människor i olika situationer,då ska man ju välja pappersarbete,jobba instängd på ett lager etc,etc.

Jag försöker iallafall att möta de patienter och deras anhöriga med respekt och omtanke,tänker lite själv på hur jag vill bli bemött(svårare än så behöver det faktiskt inte vara.)
Under min lilla period som säljare så lärde jag mig av några visa män att det är det där "lilla extra"som betyder om man ska sälja eller inte och det stämde såååååååååååå bra och det är samma sak i mitt jobb idag att det där "lilla extra"ger trygghet,förtroende och det tar så lite av min tid att göra just det men det kan innebära så stor skillnad för personen jag möter.


Det STORA idag är att MOA har namnsdag,det har hon talat om för mig i flera veckor,så jag har varit livrädd att jag skulle råka glömma,men jag kom ihåg och grattade min sötnos imorse.
Nu ska jag krypa ner till Moa i soffan och kolla in Bolibompa och sedan så kommer Ellen hem från gymnastiken och vill ha lite kvällsfika


Kramelikram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen MOA!!!

Kram från

//Bella & Bellamamma

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Grattis Moa. Kram från oss i Ulriksfors <3 <3 <3

Trist att det inte blev nån bra dag.Men visst var det imorg du skulle prata med dr? Lussebullarna hinner du med, huvudsaken är att du mår lite bättre. Du, glöm inte att skriva en rad på kommentaren innan 23e så att du inte missar tävlingen.Må så gott, ring mig gärna imorgkv efter 20 om du orkar. Kram..Du är bäst.