måndag 10 november 2008

Jag längtar faktiskt efter snö.....


Varför jag längtar efter snö så här tidigt är därför att jag som hundägare och småbarnsmamma håller på att få ett smärre psykbryt varje dag,då hunden kommer in och springer runt med tassar som är kolsvarta och svansen använder han som visp och ser till så att hela huset blir märkt av gegget :o(.
Sedan så är det då mina juveler som ser ut som små lerkakor när dom kommer in och sedan så krakelerar ALLT i hallen,så då har vi helt plötsligt tagit in HELA SANDLÅDAN!!!!!!!
DÄRFÖR VILL JAG HA SNÖ!!!!!!!
Annars så har vi det så bra här i Edinge,FNISS!!!!
Jag måste säga att jag längtar lite efter min kusin Maria som befinner sig någonstans i Thailand med sin familj,vi brukar ju inte hinna ses så mkt men vi pratar ju i telefon och nu tycker jag att hon varit borta ALLDELES för länge(jag har mkt att prata om)Ha,Ha.
Idag ska Ellen till tandläkaren på em,men hon tillhör sorten som tycker att det är skojigt att gå till tandläkaren och vart väldigt arg när Moa fick gå för ett tag sen och inte hon,förstår inte riktigt det där med tidsbeställning :o).
Talade med Moas lärare i dag och alla barnen i skolan har varit så friska under höstterminen,men nu så börjar det komma en liten förkylningsvarning och Moa hade ont i halsen igår och hostade en del imorse,så vi får välan se var det bärhän..
Vi har iallafall bestämt att vi ska åka och kolla på stugan som jag visade på bild för någon vecka sedan fast det är en del struligheter runtikring,men kolla kostar ju ingenting mer är lite bensin och tid och det kan ju vara en rolig utflykt!!!!!
Förresten så mår jag rätt så hyfsat i dag och det är så skönt!!

Kramelikram

6 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅHHHH!! VILKEN HÄRLIG BILD DU HITTAT!!!!

Jaa jag håller med...vill också ha snö för hallen och köket ser inte kul ut när hundar, katt o barn kommit in!!!

Kul att du har en bra dag idag!!!

KRAMAR..

//Bellamamma

Anonym sa...

Hej du!
Jag hatar snö och kyla men även regn och rusk som idag....Kram P
Men jag har ingen hund eller små barn heller, det kanske beror på det.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kommer nyss hem från ösd. Blixthalka, snö och regn i kombination med mörker. Fortfarande avis på snön? Tänkte väl det...men ska jag säga en sak. Den är borta. Ha det gott. Kramis

Susannes Smultronställe sa...

Tycker också om snö.
Avskyr novembermörker. Regn och slask. Och GRUS!! Har man hund vill man ha ren, fin snö. Inte regn och grus - det är det värsta vädret som finns!!
Hellre klär jag på mig ordentligt och skottar uppfarten än dammsuger sovrummet 2 ggr/dag för att få bort alla Elling-grushögar liksom ;-)

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Älskade...du är min VÄN, bara så att du vet.Kramis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Har nåt till dig i min blogg. Hämta om du vill. Kram