torsdag 13 november 2008

Neurologen Björn


Ja,idag var då dagen D då jag skulle till neurologen och jag var riktigt nervös i morse och var rädd för att träffa ännu ett "stolpskott"som bara skulle säga ngt mindra slugt på två minuter osså in med nästa....

När jag träffade neurologen och jag lovar att det räckte med att se honom för att bli lugn,så kändes det helt ok.Han lyssnade,skrev,undersökte mig neurologiskt mkt noggrant och efter ett tag så tyckte han sig ha en ganska klar bild av vad det är jag lider av och har gjort sedan i våras då jag behandlades för bihåleinflammation:Trigeminusneuralgi!!!(fast d är ju inte fastställt än)

Förklaringen är att"migrän är en lindrig sort av denna huvudvärk",är inte speciellt vanlig och framförallt inte på så unga personer som jag:o)Är beskriven som en av de värsta värken en människa kan ha och jag skriver under på att det gör ont!!!
Finns inte ngn förklaring till varför man får det och inte hur mitt förlppp kommer att bli,men nu har jag ju haft två skov på tre månader var med en månads mellanrum,men det går inte att säga ngt mer.
Han ska ringa mig på Onsdag för att se om skovet nu börjar att ge sig annars så ska jag medicineras och när jag läst på Fass om den medicin som är aktuell så HOPPAS jag verkligen att det börjar vända(men jag vet inte jag).Har dessutom hunnit samla på mig en del frågor under dagen som jag vill ha svar på,det är ju alltid så att det kommer fler frågor då man hinner fundera lite.

Annars så var jag en sväng på jobbet och hälsade på mina gulliga jobbarkompisar och snackade bort några timmar,var på zonterapi,lagat mat,duschat ungar och allt annat som ska göras men nu så är det Bolibompa och lugnet har lagt sig över Edinge.

Anders jobbar över men kan behöva lite uppmuntran ikväll,det var en hemska arbetsplatsolycka på hans jobb iem och en av hans kompisar är allvarligt skadad,så vi håller tummen!!!!!

Nu ska jag ta och gosa lite med barnen!!!!


Kramelikram på er och Tack för att ni besöker mig på bloggen och SKRIV gärna en kommentar!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman. Det verkar som du äntligen fått lite klarhet.
Hoppas att det har gått bra m Anders arbkompis, hemskt när sånt händer. Vi kan höras på lur nåt imorg. Kram på dig

Anonym sa...

Hej igen!
Det va jättekul att du titta in på jobbet idag.Vilken tur att du äntligen fick träffa en vettig doktor.Så förfärligt med Anders jobbarkompis. Kram P

Anonym sa...

Hej vännen!

Bra du har fått lite klarhet i vad du lider av...Skriv ner dina frågor så du inte glömmer det när han ringer på onsdag....

Usch så otäckt att det hänt en olycka på Anders jobb!!!!

Kramar i massor.....//Bellamamma