måndag 24 november 2008

Snögubbe och Lussebullar......




Ja,idag så har då vi i "södern som inte klarar av oväder"varit hemma pga av snö och ett jäkla oväder,men jag är så glad att vi stannade hemma då man hört och sett vad vädret åstadkommit,sunt förnuft ska gälla vid sådana här väder!!!!!
Jag och barnen(faktiskt mest barnen)har bakat årets första lussebullar och dom tyckte det var så roligt och dom vart kanongoda(vi har provfikat)så nu har jag lovat pepparkaksbak i helgen om huvudet håller:o)
Sedan så var jag ute och skottade lite(Anders kör ju det mesta med traktorn,han har varit ute nästan hela dagen och skottat)och barnen och jag passade då på att göra en snögubbe i den underbara kramsnö som då blivit(var inte fullt lika kul med kramsnö att skotta:o)

Jag måste bara få berätta att jag VUNNIT ett krig med Försäkringskassan idag och jag är sååååååååååååå stolt!!!!
För att göra en lång historia kort så har jag ej fått ngn ersättning på SJU VECKOR och tyckte väl att det kunde vara dags snart!!!
Har ringt tre-fyra gånger för att kolla så att alla papper var rätt ifyllda,alla läkarintyg var ok och kundtjänst har varje gång sagt JA,det är OK!!!
Idag när jag ringde så sa hon att det SAKNADES ett intyg och att dom skickat ett brev till mig ,men då gick topplocket på Fu Blom Bornestig och jag efter en ganska lång utläggning om vad jag tyckte om denna instans så frågade jag om jag kunde få faxa in intyget så går det ju fortare ,men NEJ det gick absolut inte för sig.
ARG som ett bi la jag på och spottade och fräste men bestämde mig sedan för att ta fram BORNESTIG andan och sagt och gjort så ringde jag F-Kassan IGEN och talade totalt omkull hon i kundtjänsten och fick henne tillslut att skriva ett meddelande till en handläggare som sedan i sin tur ringer mig och det slutar med att jag FÅR faxa intyget och att hon ska göra en utbetalning till mig!!!!Lalala vad jag är bra:o)

En sak har jag lärt mig av min pappa och det är att våga stå på sig och inte vara rädd att fråga och det har man nytta av i livet,det är ju inte direkt ngn annan som gör det åt en,eller hur???

Nej,nu så ska jag ta en varm dusch, lite värktabletter och sedan ska jag nog somna in på soffan ett tag för mitt huvud börjar inte kännas någe skoj,så ha en snöig Måndagskväll:o)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilken fiin snögubbe.
F-kassan är otroliga.Kram P

Hemma hos Bröderna Bus sa...

hej....du blev väl inte stött av min taskiga kommentar. Jag ska berätta bakgrunden om den på tel...Var nämligen med om nåt "kul" tidigare på dagen...
Vilken härlig dag ni fick trots allt. Tjejerna är så himla söta mitt uppe i sitt lussebullsbak. Må så gott. Kramis
ps bra jobbat med fk! :O)