måndag 17 november 2008

Måndag med Helena


Ja,idag så har jag tillbringat dagen med min goa kompis Helena!!!
Bestämde redan igår att vi skulle ses,mår inte bättre av att gå hemma!!
Vi stack till Fullerö och strosade runt hur länge som helst,inhandlade lite tomtar och annat fint som finns där(skulle vilja handla halva affären)men man måste ju begränsa sig....
Sedan så styrdes kosan mot Gränby och käkade lunch,strosade lite i affärer och det var mysigt.
Skrattade så mkt ibland så att det kändes som om mitt huvud allvarligt skulle sprängas,det gjorde så ont,men det gick inte att sluta...

Tack Helena för en bra dag!!!

Vid middagsbordet hos oss idag så har Moa diskuterat hur hennes liv ska se ut och hon satt tom och funderade på vad hennes barn ska heta och hon vill bara ha flickor:o)
Anders och jag tyckte att det var så roligt att höra hennes tankar och funderingar men rådde henne på att koncentrera sig på att gå ut första klass först!!!!!!
Nu är hon på 4H och roar sig med sina kompisar och lillskruttan somnade i soffan och har nu gått och lagt sig redan,det är tufft med Måndagar för alla,stor som liten!!!!

Imorgon så är Ellen hemma då dagmammorna har planeringsdag så jag har lovat att vi ska baka lussebullar,så det blir mysigt.

Ikväll så är det ju den spännande fortsättningen på Cityakuten det var ju så spännande sist,så jag kommer att sitta bänkad,annars så är det välan inge speciellt på Tv ikväll.

Jag säger bara en sak om HANTVERKARÈ(ska väl säga att jag själv är gift med en)men dom kan ALDRIG hålla det dom lovat.
Om inte rörmokaren kommer som han lovat denna vecka så kommer jag att bli så arg så då är det bäst att han ALDRIG kommer hit någe mer,han svarar nämligen inte ens när Anders ringer!!!MUTTER,MUTTER!!!!


Kram Kram

2 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det verkar som om du har haft en härlig dag. Lussebullar...fy vad jag inte vill tänka på det på ngr veckor..men gott är det förståss.
Spännande att höra om nam,nen stämmer när det blir dags...hoppas att det är länge dit..A är på skytte, T har somnat och jag har nyss kommit från stan. Må så gott. Kram

Anonym sa...

ÅH!! Låter gott med lussebullar..!!

Fin bild du hade :-)

Hoppas du mår bättre!!

//Kram

//Bellamamma