tisdag 11 november 2008

VÄNSKAP!!!


Hej på er allihopa!!!


Har ni ngn gång funderat vad riktig vänksap betyder för er???

Det har jag faktiskt gjort!!

När jag var ung och bodde i Strömsund så hade jag inte så fruktansvärt många vänner,men dom jag hade dom har jag kvar och dom är mina allra bästa vänner,kände mig aldrig riktigt hemma i den"rätta gruppen",man skulle se ut på ett visst sätt,klä sig på ett visst sätt och framförallt så skulle man umgås med rätt personer och det var inte riktigt jag.
Sedan så flyttade jag till Åre-93 och helt plötsligt så kom jag till en helt ny ort med en massa nya männsikor som såg mig som Anette,hade skitkul och hittade otroligt roliga kompisar och byggde upp en stor del av min självkänsla de åren,jag kände helt plötsligt att jag dög bara med att vara JAG!!!

Hur kopplar jag då detta ihop med vänskap,antar att ni blir förvirrade:o)

Jo,jag menar att de vänner som jag har idag är vänner som tar mig för den jag är med fel och brister,dom finns där för mig när det händer saker,både roligt och svårt för dom VET att jag finns där för dom när dom behöver mig,jag känner att dom verkligen TYCKER om mig för den jag är...
Jag har städat imin vänskapsgarderob några gånger imitt liv och tagit bort en del som bara stjäl energi av mig,i en vänskapsrelation så är det ett givande och tagande ...

Varför tog jag nu upp detta?

Jo,min underbara kompis Camilla hade tagit upp detta om vänskap på sin blogg och hon är en av de kompisar som jag har kvar sedan Strömsundstiden,Jenny,Anna-Lena och Katarina,Nina är några till och vi har tillsammans upplevt så mkt roligt ihop och även gått igenom en hel del jobbiga saker,men STARKA är vi tillsammans(eller hur tjejer???)
Sedan så har jag ju med åren träffat många nya kompisar som betyder så otroligt mkt för mig och ni vet alla vilka ni är:o)


Kram och sov så gott,mina vänner!!!


1 kommentar:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Men hallå!
Hur ska dett tolkas..vaddå inte rätta gruppen...en näsvis fråga ...vad var då vi???
Skämtar bara, jag förstår allt det du menar. Klart vi blev starka av allt. Du är bäst...kom hit snart. Kramis